Nystädat!

Åh så trött jag är..


Om man är gräsänkling och spenderar i stort sett varje kväll med att spela Rock Band på Nintendo och dricka vin, vad är det då som kommer på efterkälken? Just det. Städning. Vad gör då en slipad hobbyungkarl för att ordna till situationen? Precis.


För sådär 20 minuter sedan åkte dom, de två damerna ifrån städfirman som kom hit strax innan 8 i morse. De tog två av de tre våningar huset består av och nu är det fanimej finare än Tarzan här. Blir kanon när M kommer hem.  

-"Så fint du gjort älskling, är ju superstädat här".

- "Japp, jag är som en maskin, ville bara visa hur städning SKA gå till". Slipat.


När klockan var 3 i natt så beslutade vi att lillebror Mikey Mike (på egen begäran) skulle vara vaken till kl 7 då städfirman skulle komma, och öppna dörren åt dem. Ungefär följande utspelade sig.


Bror: Jag kan vara vaken, jag brukar ändå inte sova förrän vid 6-7 på morgonen.


Jag: Är du SÄKER på det? Du behöver inte om du inte vill, jag kan ta det, för du får absolut inte missa det.


Bror: Jaja, det är lugnt. Jag är helt säker.


Jag: Ok, jag vill verkligen poängtera hur viktigt det är, annars ringer de till mig och undrar varför jag inte öppnar och jag framstår som en pajas inför min kund (som äger städfirman). Du får absolut inte somna, då är det bättre du avsäger dig uppgiften så tar jag det.


Bror: Jaja, sluta tjata. Det är lugnt, jag förstår att det är jävligt viktigt.


Jag: Ok, bra. Då går jag och lägger mig så kan du väcka mig när dom kommit. Natti.


Klockan halv 8 ringer det på min telefon. "Vad håller du på med, är det ingen hemma eller?". Helvete.


Kliver ner i vardagsrummet och jodå, där ligger det lilla livet och sover. Arg som ett jävla bi blir jag, det var ju liksom precis det som inte fick hända. Slår en kudde i huvudet på lillpojken, och styr sen upp situationen med städarna. Ingen direkt skada skedd egentligen, men ändå så ohyggligt frustrerande att alltid behöva kolla, checka, kontrollera, hjälpa, styra upp, ställa upp, fixa, betala för saker, låna ut, bjuda, skjutsa, hämta osv osv. Och när det är åt andra håller så är det mest en axelryckning och tydligen inte så jävla noga. Jag blir inte arg, det går över snabbt, men med risk för att låta lite smågay så måste jag erkänna att jag blir rätt ledsen och besviken.


Jaja, hur som helst så blev han väl stött eller något, för plötsligt var han försvunnen. Åkte väl hem antar jag. Well well, antar att han hör av sig senare när han fått sova lite.


Så för att sammanfatta: Huset är skinande rent, känns riktigt bra. Bror försvann, men han är nog tillbaka snart. Hur trött som helst är jag men man har ju ett jobb att sköta så vi kör på som vanligt. Är man en hjälte på natten så kräver hjältemod på dagen, så enkelt är det.


Puss puss på er! Nu taaaaaar vi dom igen!!


Kommentarer
Postat av: Vickie

Att ni orkar era storkar:)

2009-01-29 @ 14:55:19
URL: http://worldofvickan.blogspot.com
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig Torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-29 @ 15:02:46
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Hanna

jodå, med mej e allt bra :D

2009-01-29 @ 19:55:17
URL: http://honhannah.blogg.se/
Postat av: Tessan och Dirren

Jag behöver ingen städfirma, jag ÄR en.

Jag är dessutom bakis.

Det är mycket synd om mig.

2009-01-31 @ 11:19:19
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Action

Hehe,jag har just städat helt SJÄLV efter 2 veckors "ledighet" från pojken (heter oxå Mike 13år),skickade iväg han till Egyten med en kompis och en KK tant;)tufft och vara ensam,ingen som håller koll bara och ösa på sedan ösa på ändå mer:))



100% kul poker i går var det oxå...hoppas vi kör flera ggr.





2009-02-08 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback