Jävla pajasfasoner!

En sak som gör mig gruvligt förbannad är räkningar. Att se räkningar, att få räkningar, att höra talas om räkningar. För att inte snacka om att betala räkninar. Men hur fan jag än vrider mig i världen så har jag arslet bak, och likförbannat måste jag titt som tätt betala en massa pengar till diverse löst folk och företag som tycker sig ha rätt till det. Det må väl vara hänt.

En sak som dock INTE må vara hänt, är när en del av de här jävla skojarföretagen skickar ut räkningar för en tjänst jag inte beställt. Får man göra så? Nu senast fick jag inte en utan två räkningar från det "välrennomerade" företaget Falck Security . Man skickar en faktura på runt 400 pix för en tjänst man tycker att jag borde ha, i det här fallet en non-stop-garanti för min bil. Längst ner står det med små jävla irriterande bokstäver; "Om du inte vill ta del av erbjudandet så kan du bortse ifrån den här fakturan" eller något lika äckligt i samma anda. VAFALLS?!

Är det alltså okey att skicka ut fakturor, med förtryckt inbetalningskort,  till folk och företag med diverse erbjudanden på? Utan att dom bett om det? Om ni kan lagar och regler bakom detta, snälla informera mig. Jag kommer omgående att börja skicka ut fakturor, speciellt till Falck. Dom, och många fler, kan i så fall se fram emot erbjudanden såsom;

Summa: 67.000 sek

Tjänst: Slippa hånbloggas av theadmin


Summa: 21.50 sek
Tjänst: Slippa ligga med Kristina Lugn

Summa: 449 sek
Tjänst: Du får fisa hur mycket du vill under en timma

(Om du inte vill ta del av erbjudandet så kan du bortse ifrån den här fakturan)

Jag ger mig fan på att en och annan faktura slinker igenom och (I had a dog and his name was..) BINGO så är pappa rik. Eller ja, rikare.

Så Falck Security och ni andra pajasföretag som tror att ni ska kunna blåsa mig på cash, GLÖM DET!


Kommentarer
Postat av: Ellis

Tror du verkligen att DEM läser detta nu? Mår du bättre nu som fick skriva av dig älskling?

2009-01-22 @ 13:05:09
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: theadmin

KLART som fan att dom gör, alla läser min blogg. De älskar min blogg för helvete! :P

2009-01-22 @ 13:17:39
URL: http://theadmin.blogg.se/
Postat av: Anonym

du verkar ha ett STARKT hat mot räkningar, bra bror!

jag säger bara, BABYLON! BABYLONSJUKAN!



dude, check out the movie, it's fucking awesome ;)

2009-01-22 @ 13:45:49
Postat av: Jessan

2009-01-22 @ 14:18:25
Postat av: Jessan

Jo, jag har insett att det är kul.. nu.. :)Ang. ditt ovanstående inlägg så blir jag också förbannad av företag som försöker pracka på en saker och bara luras (som jag uppfattar det). ber om ursäkt för den tomma kommentaren, blev lite ivrig när jag insåg att fler än jag orkar hetsa upp sig över sånt.

2009-01-22 @ 14:20:46
URL: http://himlagrisen.blogg.se/
Postat av: Dirren

Genom att läsa den här kommentaren har du tackat ja till följande:

Exponering på världens bästa blogg, här nedan kallad "Tessan o Dirren".



Du kommer att få möjlighet till att synas på Tessan o Dirren under en dag, en banner kommer sättas upp på bloggen (Tessan o Dirren står ej för Banner).



Du kommer få en faktura på 5999:- (inkl. moms), sista betalningsdatum 2009-01-23. För fakturafrågor kontakta Baltic Inkasso på 08-555 555 67

2009-01-22 @ 15:10:50
URL: http://tessanodirren.blogspot.com
Postat av: Roffe

Skicka 10 lök så ska jag lära dig några trick som garanterar att du inte får några räkningar whatsoever i framtiden.

2009-01-22 @ 18:45:12
URL: http://lapproffe.blogg.se/
Postat av: Roffe

Du lovade ju att ställa upp i PoF SM på Stars i morgon. Viker du ner dig jävla syltrygg?

2009-01-22 @ 23:14:08
URL: http://lapproffe.blogg.se/
Postat av: theadmin

Viker ner mig? Jag? Har du inte lärt dig någonting Roffepoffe? Jag ska regga mig!

2009-01-23 @ 09:32:24
URL: http://theadmin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback