En dag i spelandets tecken..

Som vanligt var det Lördag i helgen. Det började med att min Moster Lars ringde och väckte mig. Jag gick upp och kände mig Knekt. Slog en 7:a och funderade över dagen. Kom på att jag glömt den inbokade tandläkartiden. Det kändes egentligen ganska skönt, jag var inte på humör för några läskiga Utdragningar idag. Satte på mig en Suit, kände mig Klädd och gick ut i det fina vädret. Solen stod högt på himlen och jag kunde inte annat än att stå stilla i några minuter och Steka ordentligt.

Med "Bruce Springsteen - The River" i lurarna, knallade jag sakta upp mot city i trängseln. Just idag var det vårruset och Springande Damer överallt man såg. Träffade på Jerry, en Amerikansk gammal Kicker, som såg helt Muck ut. "Nice Pot?" frågade han. "Nej tack, jag röker inte".

Gick in på Carlings och Synade butiken efter ett par Jeans. Testade några som inte var bra. Andraparet var skapligt, men tillslut hittade jag Topp-paret högt i en hylla. Speglade mig snabbt och såg att dom hade Pockets. Nice.
Slängde upp jeansen på disken och när butiksbiträdet frågade "Cash eller Kort?", sa jag snabbt "Check". "1299kr" sa hon, utan att skämmas. "Jag tror du bluffar?!", väste jag. "Det var förjävla dyrt!". Nåja, jag betalade i alla fall.

Kom ut igen och kollade klockan, hade en lunchdate med Stegen som jag förstod att jag skulle missa och kände mig tvungen att Ställa in. Knallade runt lite på stan och trots att det var Dött Drag så var det ganska trevligt. Hade ändå varit ute dagen innan och åkt på en riktig Turn, så jag orkade inte med något stohej. Hela kvällen hade varit en jävulsk Flop. Fick syn på Ante, mannen med världens största Överbett, och bestämde mig för att ta en käka med honom. Ante och jag brukade lira Tennis tillsammans och senast hade jag förnedrat honom, Sett efter Sett - Ess efter Ess.

Hur som helst, vi käkade (delade på en Call-pudding) och Splittade notan. Ante visade upp Två Tior, vilket var samma som jag hade, och det kändes mest rättvist.

I övrigt undrade Ante om jag ville vara med på kvällen och spela Texas Hold Ém, men jag avböjde. Det verkar krångligt det där, man fattar ju inte ett skit av alla deras termer. Tacka vet jag vändåtta. Nehej, nu känner jag att det börjar bli sent, måste nog Lägga Mig.

Sincerely / theadmin


Kommentarer
Postat av: Vickie

aaaaaaahahahahhaaha, faan vilken bra rap och vilken alldeles ljuvlig presentationssida om rött vin vs vitt, ska skratta lite till tror ja...:D/ Vickie- världens bästa syster till undersåte

2008-11-18 @ 12:15:24
URL: http://worldofvickan.blogg.se/
Postat av: theadmin

hehe tack Vickie.. :)

2008-11-18 @ 13:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback