Jul jul, strålande jul...

Jaha, då var det över. En kort resumé över julhelgen lyder som följer:

Dagarna innan jul var det stressigt. I alla fall om man får fråga min sämre hälft M. Jag vettefan vad det beror på men tjejer ska tamejfan alltid hitta lägen att få känna sig stressade. Det spelar ingen roll hur rationellt man berättar att det kommer att ta si och så länge att göra ditt eller datt. Hon ska ändå gå och sucka över hur stressigt det är och hur mycket vi har att göra. Gärna samtidigt som jag lägger mig och kollar på film, just för att det är så gott om tid. Nåja, en längre analys om kvinnors tillkortakommanden kommer vad det lider, antagligen i sådär 3000 delar.

Julen ja.. Jo M var stressad över julen redan i Oktober typ, och med tanke på min imorgon-mentalitet så är jag tvärtom. Jag ser det inte som något som helst problem att handla den sista julklappen samtidigt som de första gästerna anländer, eller att göra ägghalvorna under Kalle Anka, efter första vändan vid julbordet. Sån är jag!

Well well.. Fars-fan, lillebror Nikinho, plastmamma Lena och farfar dök upp redan dagen innan jul. Lite skinkmackor och julklappsöppning för Nea, småsnack och allmänt trevligt i ett par timmar, och sen var det bra med det. Med tanke på att både jag och M har föräldrar som inte bor ihop så får man göra såna där grejer för att få tiden att räcka till. Funkar fint för mig, har aldrig sett det som ett problem. Nåja.

Julafton. Oh, så stressigt. Rödkål, rödbetssallad, prinskorv, köttbullar. Svenne Banan brukar alltid gnälla om hur trött man blir på julmat, hur jobbigt det är att träffa alla släktningar, hur mycket bättre det hade varit att fira jul ensam hemma med en bira och en film .Get. The. Fuck. Outta. Here.

Så sjuuuuukt trött på alla som bara måste berätta hur pass mycket mer genomtänkta de är än genomsnittet, att de liksom är lite för speciella för att uppskatta julen. Töntar! Jag var precis likadan förr. När jag var 15!!! Då var det liksom så man skulle säga. Vägra gå på skolbalen, våga vägra påsken, nyår är för amatörerna, jag bryr mig inte om födelsedagar, skolavslutningen? - Ska vara hemma, osv osv osv. Så jävla hård och speciell var man. Men du förstår en sak kompis, here comes a newsflash:

Det finns garanterar tilltäckligt med gråa och tråkiga dagar på ett år som det är, jag föreslår att du tar alla chanser du får till att skratta lite, skåla lite och tjoa lite. Eller vafan skit samma, jag skulle ju berätta om julen..

Jo, moster, mormor, morsan, syskon, morbror osv, Alla satt och trängdes i vår "lilla" boning. Ölen flödade som vin, sångerna haglar och de tondövas riksförbund hade varit gröna av avund om de lärt känna min morster. Helvete så tondöv hon är, Men det gör inget, hellre än bra är en devis som faktiskt funkar. Det är kul att folk bjuckar på sig själva.

Julmat, Kalle Anka, och slutligen ögonblicket alla väntat på. Tomten. Tomten spelas alltid av min morbror, och det är antagligen norra Europas mest vulgära och dekadente tomte. Som vanligt så skrattar folk så att de gråter, även om tomten faktisk var lite mer städad än normalt (kanske beror på att min svärmor var närvarande). Men kul var det, jag kanske petar upp en liten film eller foto här sen.

Resten av kvällen är en odysee i vin, öl och Rock Band i källaren. Jävlar så vi trummade, gitarrade och sjöng. Asroligt. Natten bröts vid 2-rycket och så var det sängen. Välbehövligt.

Hur som helst, så hade i alla fall jag en bra jul. Julklapparna uteblev för undertecknad, precis som det ska vara när man är över 20. Jag lever stenhårt efter mottot "Det jag till ha har jag redan köpt och det jag inte köpt har inte du heller råd att köpa". Jag fick en slips, det räcker för mig. Och, icke att förglömma, en stundande middag av mina småsyskon. Trevligt! Hoppas nu bara att min syskon inte tänkt vara med på middagen, det skulle förta en del av glädjen.. *moahaha*

God Jävla Jul på Er era Svin!

 

Kommentarer
Postat av: Vickie

Skön äru´!

2008-12-27 @ 12:04:49
URL: http://worldofvickan.blogg.se/
Postat av: mikey

Vi kollade fan inge Kalle! Alla var ju för desperata efter käk och inte fan ville man sitta ensam och glo som lilla Sixten. Nej, dålig stil ifrån allas sida tycker jag!



Nu kan man ju för fan skita i Kalle varje år att komma. Usch så tråkigt :(

2008-12-27 @ 16:11:47
URL: http://majkell.blogg.se/
Postat av: mike

Men tack som fan för ännu en sjukt kul och glad jul!

2008-12-27 @ 16:12:53
URL: http://majkell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback